Remont VW T3 – podsumowanie kosztów wewnątrz i na zewnątrz

W tym krótkim tekście chcemy przedstawić Wam podsumowanie kosztów, jakie dotychczas ponieśliśmy w związku z „remontem” (czy jak to tam nazwać) naszego Volkswagena T3. Wiemy, że podobnie zakręceni ludzie często pytają o takie rzeczy, ale skonkretyzowanych odpowiedzi pada dość mało. Tu trochę chyba wjeżdża polski strach przed osądem i tym, że ktoś zaraz powie, że dało się taniej albo lepiej. Pewnie i by się dało, ale najłatwiej gadać, jak się mówi o czyimś, c’nie?

Pierwsza przymiarka mebli

Tak czy owak, przedstawiamy czarno na białym sumaryczne podsumowanie kosztowe naszych prac do – powiedzmy – końca roku 2021. Aby było jasne, napiszemy jeszcze, co dokładniej one obejmowały:

  • „domowa” renowacja budy na zewnątrz, z lakierowaniem, wymianą sporej ilości części i generalnie rozebraniem praktycznie wszystkiego, co dało się od samochodu odkręcić;
  • to samo jeśli chodzi o wnętrze – wypiżdżenie wszystkiego w diabły i położenie od nowa: tego, co jeszcze się nadawało i tego, co trzeba było wymienić, włączając w to np. całą elektrykę oświetleniową;
  • konstrukcję mebli i podstawowe wyposażenie wnętrza – zarówno jeśli chodzi o część sypialną, jak i kabinę kierowcy.

To, czego podsumowanie NIE obejmuje, to koszt samochodu (14 000 zł), mechanika i wszelkiego typu opłaty urzędowe. Te dwie ostatnie kwestii są w pewnej mierze jeszcze przed nami, ale zakładamy, że powinniśmy zmieścić się w kolejnych 7 000 – 10 000 zł. Założenie to poczynione jest z górką, bo już dawno się nauczyliśmy, że przy takich projektach rzadko kiedy jest taniej niż założona kwota minimalna.

Tu brakuje tylko zasłonek

Dla uproszczenia, tabelkę kosztową dzielimy na sekcje. Nie będziemy też wypisywać wszystkich części super-szczegółowo, bo wtedy musielibyście spędzić na jej lekturze jakieś pół godziny:

Podsumowanie kosztów – zewnętrze samochodu:

Lakierowanie: lakiery, szpachle, zaprawki, pasty itp.2 845 zł
Narzędzia do lakierowania: kompresor, pistolety itp.1 093 zł
Części karoseryjne zewnętrzne (w tym nowe lampy, elementy plastikowe, lusterka, klamki itp.)1 147 zł
„Duże” uszczelki (wszystkie nowe; okna, drzwi)1 456 zł
Nowe szyby: przednia i tylna724 zł
Fałtdach z Renault Twingo450 zł
Bagażnik dachowy Thule350 zł
SUMA:8 065 zł

Podsumowanie kosztów: wnętrze (bez mebli):

Wygłuszenie wnętrza + wykładziny i okleiny2 188 zł
Nowa podłoga (konstrukcja + wykończenie)604 zł
Boczki i podsufitka1 176 zł
Części wewnętrzne (w tym klamki, nowa deska rozdzielcza, elementy plastikowe itp.)1 197 zł
Akumulator główny345 zł
Oświetlenie wnętrza478 zł
Inne elementy elektryczne do instalacji głównej291 zł
Fotele przednie (w tym tapicerowanie i pasy)2 700 zł
Kanapa tylna (w tym obicie i pasy)988 zł
Audio (radio, głośniki, instalacja samodzielna)632 zł
Bajery, „przydasie” i ozdoby557 zł
Różne pierdoły (śruby, wkręty itp.)88 zł
SUMA:11 244 zł
Dywaniki też są nowe… i dzielone na kolory

Podsumowanie kosztów – meble:

Akumulator hotelowy345 zł
Instalacja elektryczna (w tym separator)645 zł
Przetwornica/prostownik VOLT529 zł
Lodówka300 zł
Hydraulika (w tym zlew)488 zł
Sklejka meblowa (Ceiba 15 mm) + stół1 175 zł
Lamelownica245 zł
Kleje, lakiery do mebli516 zł
Akcesoria meblowe (okucia, zawiasy, prowadnice, listwy itd.)762 zł
Materace do spania (na wymiar)1 274 zł
Zasłony (na wymiar) + „karnisze”660 zł
Bajery i ozdoby643 zł
SUMA:7 582 zł

Jak widać, wszystkie powyższe prace kosztowały nas w sumie nieco poniżej 27 000 zł, przy czym – co nieco zaskakujące – najwięcej kasy pochłonęło przygotowywanie wnętrza pod meble (chociaż dużą składową kosztów są tu totalnie odnowione przednie fotele).

Zasłonki też nie były najtańsze…

Tak naprawdę jednak projekt pochłonął ok. 8 000 zł więcej, bo – jak wspomnieliśmy na początku – w kosztach na razie nie ujęliśmy mechaniki (część prac, jak na przykład zamontowanie nowego zawieszenia z tyłu, jest już wykonana).

Oczywiście, podobny projekt można by zapewne ogarnąć nieco niższym kosztem, nam jednak zależało na konkretnych efektach – także estetycznych. Warto też wskazać, że remont rozłożył się (jak na razie) na dwa lata, a kasy nie musieliśmy wyłożyć na raz, więc nie obciążył on naszej kieszeni aż tak, jak mogłoby to wyglądać na papierze.

Jeśli jeszcze nie widzieliście, jak mniej-więcej wygląda obecnie efekt naszych prac nad busem, to zapraszamy do obejrzenia tego filmu.

Interesuje Cię tematyka remontu naszego Volkswagena? Sprawdź inne wpisy i filmy, które powstały w związku z niekończącym się remontem naszego samochodu. Możesz również polubić nasz blog na Facebooku – często wrzucamy tam dodatkowe treści i informujemy o aktualizacjach!

Dodaj komentarz:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

error

Podobało się? Może zostaniemy w taczu?